پرفشاری خون در ۳۰ درصد جامعه بالای ۴۰ سال

دسته: خانواده
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۸ خرداد ۱۳۹۷
پرفشاری خون در ۳۰ درصد جامعه بالای ۴۰ سال

رئیس نهمین همایش داروسازی بالینی ایران با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد جامعه بالای ۴۰ سال دچار پرفشاری خون هستند، گفت: پرفشاری خون اگر کنترل نشود، بیماری‌های متعدد قلبی، عروقی و کوری چشم را به همراه دارد.

پرفشاری خون در ۳۰ درصد جامعه بالای ۴۰ سال

 

پرفشاری خون در 30 درصد جامعه بالای 40 سالبه گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، خیرالله غلامی در آستانه برگزاری نهمین کنگره داروسازی بالینی ایران و هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی در ارتباط با موضوع تاثیر مصرف دارو در درمان فشار خون بالا اظهار داشت: این بیماری بدون علامت است ولی بسیار مهم بوده و در صورتی که کنترل شود می‌توان از عواقب آن پیشگیری کرد بنابراین فشار خون بالا با مصرف مزمن دارو قابل کنترل محسوب شده ولی این بیماری قابل علاج نیست.

وی افزود: پرفشاری خون بیماری مزمنی است که اگر کنترل نشود، بیماری‌های متعدد قلبی و عروقی همچون سکته مغزی و قلبی نارسایی کلیوی و قلبی و کوری چشم را به همراه دارند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: بیماران دچار فشارخون بالا باید داروهای خود را به موقع و اندازه‌ای که پزشک متخصص تجویز کرده مصرف کنند.

رئیس نهمین همایش داروسازی بالینی ایران بیان داشت: حدود ۳۰ درصد جامعه بالای ۴۰ سال دچار پرفشاری خون هستند و این در حالی است که فقط کمتر از ۴۰ درصد از این ۳۰ درصد می‌دانند که پرفشاری خون دارند و ۶۰ درصد اطلاعی از بیماری خود ندارند.

وی خاطرنشان کرد: از افرادی که می‌دانند پرفشاری خون دارند تنها ۵۰ درصد آنها از طریق دارو بیماری خود را کنترل کرده و ۵۰ درصد بقیه هیچ کنترلی بر بیماری‌شان ندارند.

غلامی گفت: این مسئله نشان می‌دهد که فاجعه بزرگی برای افرادی که دچار پرفشاری خون تشخیص داده نشده و یا کنترل نشده دارند در پیش است و این مسئله ضرورت توجه هر چه بیشتر خانواده‌ها و مسئولین را در امر پیشگیری نشان می‌دهد.

غلامی در پایان افزود: هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی برای اولین بار در ایران و توسط انجمن متخصصین داروسازی بالینی ایران برگزار می شود.

نهمین همایش داروسازی بالینی ایران و هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی ۳۰ خرداد لغایت ۱ تیر در مرکز همایش های رازی با حضور سخنرانانی از کشورهای آلمان، انگلستان، آمریکا، کانادا، چین، سنگاپور، اندونزی، فیلیپین، هند مالزی، تایلند، امارات، عربستان، پاکستان، ویتنام، نپال و نیجریه برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری فارس


نوشته شده توسط:پایگاه خبری قطره پاک - 154 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۵
برچسب ها:
دیدگاه ها