ده کاربرد روغن کنجد

دسته: خانواده
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۳ آبان ۱۳۹۷

ده کاربرد روغن کنجد برای زیبایی پوست

 

روغن کنجد برای صورت
با توجه به خواص ضد باکتریایی و ویژگی‌های ضدالتهابی کنجد، روغن کنجد را می‌توان برای خلاص شدن از شر هر نوع عفونت باکتریایی یا التهابی مانند تیرگی‌ها و لکه‌های پوستی مصرف کرد. فقط کافی است پس از شستشوی صورت، روغن کنجد را دو بار در روز به پوست بمالید و بدانید که استفاده از روغن کنجد یکی از بهترین مواد برای حفظ سلامتی پوست است.

 

روغن کنجد برای ماساژ بدن
همان‌طور که پیش‌تر بیان کردیم، روغن کنجد سرشار از انواع مواد طبیعی سم‌زداست که پوست را شاداب و سلامت و تمیز نگه می‌دارد. طبیعت روغن کنجد این اطمینان را می‌بخشد که قطعاً به پوست نفوذ کرده و روغن راه خود را به بافت‌های عمیق‌تر باز کرده و آن‌ها را نیز تر و تازه کند.

 

روغن کنجد در خدمت پوست‌های خشک
روغن کنجد و طبیعت آن طوری است که رطوبت پوست را به خوبی حفظ می‌کند. روغن کنجد سبب می‌شود پوست شما سم‌زدایی شده و نرم و مرطوب و شاداب باقی بماند.

 

روغن کنجد، دشمن چین و چروک‌های پوستی
روغن کنجد سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست که مانع پیر شدن سریع پوست شده و آن را جوان و روشن نگه می‌دارد. به همین دلیل، استفاده از روغن کنجد به صورت مرتب، باعث کاهش چین و چروک پوست شده و از پیری جلوگیری می‌کند. چه درمان فوق‌العاده‌ای!

 

روغن کنجد برای التیام پوست
محتوای ویتامین‌های روغن کنجد و ویژگی‌های ضد باکتری آن به ما اطمینان می‌دهد که برش‌ها و جراحت‌های ریز و زخم‌های کوچک را سریع بهبود داده و از اثرات زخم‌های بدشکل جلوگیری کند.

 

روغن کنجد برای زیبایی پوست
از روغن کنجد می‌توان به عنوان ضد آفتاب استفاده کرد، زیرا مانع تیره شدن پوست در اثر تابش اشعه‌های یو وی آفتاب می‌شود. با توجه به ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی روغن کنجد، در واقع لایه‌ی نازکی از روغن، روی پوست، مانع رسیدن ذرات ازون و اکسیده کردن پوست شده، پس مانع طبیعی در برابر اشعه‌ی آفتاب محسوب می‌شود.

 

روغن کنجد برای پوستی نرم
روغن کنجد سرشار از اسیدهای چرب، ویتامین‌ها و مواد مغذی است. همان‌گونه که پیش‌تر بیان شد، روغن کنجد، حاوی آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است و لایه‌ای ضخیم و غنی بر روی پوست ایجاد می‌کند. همه‌ی این ویژگی‌ها به پوست نفوذ و آن را به خوبی تغذیه کرده و پوستی بی‌نظیر را برای شما فراهم می‌کند.

 

روغن کنجد برای بهبود ترک پاشنه‌ی پا
همه‌ی ویژگی‌هایی که تاکنون درباره‌ی روغن کنجد بیان شد، نشان می‌دهد که از آن برای بهبود پاشنه‌های ترک خورده و خشک می‌توان استفاده کرد. پاشنه‌ی پا را سنگ پا بکشید و بشویید و پیش از خواب، روغن کنجد بمالید و بگذارید روغن در طول شب بر روی پوست بماند. خواص بهبودبخشی روغن کنجد، خشکی را سریع‌تر از آنچه فکر کنید برطرف می‌کند.

 

روغن کنجد برای آکنه (جوش صورت)
با توجه به آنکه آکنه نوعی عفونت باکتریایی است، می‌توان از روغن کنجد و ویژگی‌های آنتی باکتریایی‌اش برای درمان آکنه استفاده کرد. صورت را با آب گرم بشویید و روغن کنجد بمالید.

 

لایه‌برداری با روغن کنجد (اسکراب)
گاهی چیزهایی درباره‌ی روغن کنجد وجود دارد که باعث می‌شود برخی افراد، آن را نپسندند؛ مانند بوی آن. در چنین حالتی پیشنهاد می‌کنیم که از سایر مواد در کنار روغن کنجد استفاده کنید؛ مانند روغن‌های دیگر و میوه‌های غنی از ویتامین سی و با آن‌ها نوعی لایه‌بردار بسازید. هم عطر بهتری می‌گیرد و هم از خواص آن بهره‌مند می‌شوید

 

منبع: تبیان


نوشته شده توسط:پایگاه خبری قطره پاک - 154 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۱۳
برچسب ها:
دیدگاه ها