نقش نخوردن صبحانه در مشکلات قلبی و مغزی

دسته: خانواده
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۷ تیر ۱۳۹۷

نقش نخوردن صبحانه در مشکلات قلبی و مغزی

 

نخوردن صبحانه

چه مضراتی برای بدن و مغز ممکن است داشته باشد؟

 

خوردن صبحانه خیلی مهم است و چشم‌پوشی از آن در طولانی‌ مدت آسیب‌های جدی به سلامتی می‌زند. اولین مورد که خودتان هم به آن اشاره فرمودید آسیبی است که به مغز می زند. در واقع اگر صبحانه نخورید مغزتان درست کار نمی‌کند. محققان مشاهده کردند کودکانی که صبحانه نمی‌خورند در مدرسه احساس خستگی بیشتری کرده و نمی‌توانند به درستی تمرکز داشته باشند. به طور کلی نتایج تمام پژوهش‌های انجام شده در خصوص صبحانه نشان می‌دهد که مصرف منظم صبحانه باعث افزایش قدرت حل مسائل، بهبود یادگیری، افزایش خلاقیت کاری و به خاطر سپاری بهتر می‌شود.

 

دومین مورد این است که صبحانه نخورید چاق می‌شوید. برای کنترل بهتر وزنتان حتما صبحانه میل کنید. افرادی که صبحانه نمی‌خورند برای کسب انرژی و مقابله با گرسنگی در وعده های اصلی یا میان وعده ها پرخوری می‌کنند. مصرف مواد غذایی مناسب برای صبحانه مانع از تجمع انسولین می‌شود. باید بدانید که این هورمون باعث می‌شود که سلول‌های چربی، اسیدهای چرب بیشتری ذخیره کند.

 

سومین مورد کاهش جذب مواد مغذی است. صبحانه اولین وعده ی غذایی برای تامین مواد مغذی بدن است. افرادی که به صبحانه شان اهمیت می‌دهند کلسیم، فیبر، زینک (روی)، آهن و ویتامین های A،C و B2 بیشتری دریافت می‌کنند. اگر از خیر صبحانه بگذرید خودتان را از تغذیه ی سالم محروم خواهید کرد.

 

چهارم این که صبحانه نخورها بی اعصاب تر هستند. مصرف مواد غذایی مناسب برای صبحانه باعث تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن شده و کمک می‌کند که با انرژی بیشتری روز را سپری کنید. اما صرفنظر از اولین وعده ی غذایی باعث می‌شود که خیلی زود احساس خستگی و کج‌خلقی کنید. مغز و بدن برای داشتن عملکردی مناسب به گلوکز نیاز دارند. در نتیجه بعد از گرسنگی شبانه، فقط صبحانه می‌تواند بدن را تغذیه و انرژی لازم برای آغاز فعالیت‌های روزانه را به او بدهد.

 

مورد پنجمی که باید بدانید این است که صبحانه نخوردن احتمال ابتلا به دیابت را افزایش می دهد. زمانی که به خواب می‌روید میزان انسولین بدن در حد متعادل قرار دارد؛ اما زمانی که از خواب بیدار می‌شوید و روزه ی شب گذشته را نمی‌شکنید میزان انسولین افت پیدا می‌کند. وقتی که ظهر شروع به غذا خوردن می‌کنید این هورمون به طور ناگهانی بالا می‌رود و در این حالت می‌ماند. به مرور زمان این تغییر میزان انسولین می‌تواند بدن را به سمت مقاومت سلول‌ها به انسولین ببرد که نتیجه‌ای جز بروز دیابت نوع دو ندارد… ادامه مطلب

منبع: وب سایت تبیان


نوشته شده توسط:پایگاه خبری قطره پاک - 154 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۱
برچسب ها:
دیدگاه ها