دریافت غیرحضوری خدمات تامین اجتماعی
دریافت غیرحضوری خدمات تامین اجتماعی
محمدحسن زدا در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: بیمه شدگان و مستمری بگیران می تواند با استفاده از این نرم افزار و کد دستوری یادشده از آخرین سابقه بیمه، استحقاق درمان، آخرین مستمری، رابطه بیمه ای و نوبت دهی برای درمان نیز استفاده کنند.
وی تصریح کرد: این سامانه اغلب خدمات موردنیاز بیمه شدگان و مستمری بگیران را دارد و نیاز به مراجعه حضوری مردم به شعب وجود ندارد و از این طریق بخشی از مشکلات مردم به ویژه در هزینه ها و رفت و آمدها به مراکز و شعب تامین اجتماعی کاهش می یابد.
زدا افزود: همچنین در این کد دستوری، آخرین فیش حقوقی بیمه افراد موجود است و تنها راه دسترسی به این موضوع وارد کردن کدملی مستمری بگیر است و حتی آخرین ماهی که بیمه و دستمزد مستمری بگیر پرداخت شده در این سامانه قابل رویت است.
وی ادامه داد: تمامی بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از این پس می توانند خدمات غیرحضوری خود را از طریق اپلیکیشن «تامین اجتماعی من» دریافت کنند و براساس رویکرد سازمان در ارائه خدمات غیرحضوری به جمعیت تحت پوشش و به دنبال راه اندازی سامانه مبتنی بر USSD، (کد دستوری#١۴٢*)، هم اکنون اپلیکیشن تلفن همراه سرویس گرای این سازمان با نام «تامین اجتماعی من» توسعه یافته و بر روی مارکت کافه بازار در دسترس مخاطبان این سازمان قرار دارد.
وی اضافه کرد: این اپلیکیشن شامل سرویس های استعلام ونمایش نمایه ساز توصیفی از اطلاعات هویتی بیمه شده و سایر اطلاعات بیمه ای مشتمل بر مشاهده آخرین روز کارکرد سابقه، آخرین دستمزد، استحقاق درمان، وضعیت بیمه پرداز، نوع بیمه، مشخصات شعبه و کارگاه، استعلام بخش مستمری بگیران با امکان مشاهده آخرین فیش مستمری، استعلام و نمایش میزان بدهی های کارفرمایان به صورت برآوردی و قطعی برای تمامی کارگاه ها و پیمان های تحت پوشش است.
به گزارش ایرنا، سازمان تامین اجتماعی با ۴۲ میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر ۱۸ نوع خدمت بیمه ای و درمانی به افراد زیر پوشش ارائه می دهد.
این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است و ۳۵۶ بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند.
بخش بیمه ای تامین اجتماعی نیز دارای ۴۸۰ شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه ای این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود، همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به سازمان شعب اقماری و کارگزاری های سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب مشغول به فعالیت هستند.
منبع : ایرنا