فاخرترین لباس برای ورود به ضیافت‌الله «تقوا» است

دسته: مذهبی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
فاخرترین لباس برای ورود به ضیافت‌الله «تقوا» است

مدیر حوزه علمیه حضرت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف گفت: فاخرترین لباس برای ورود به ضیافت‌الله، تقوا است. وقتی ملائکه‌الله او را با چنین جبروت و جلال و کمالی می‌بینند، می‌گویند: به‌به! عجب لباسی بر تن کرده است!

فاخرترین لباس برای ورود به ضیافت‌الله «تقوا» است

 

فاخرترین لباس برای ورود به ضیافت‌الله «تقوا»است

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری فارس، شمیم ماه خدا، ماه اولیا خدا، ماه مهمانی پروردگار عالم و ماه نزول قرآن آرام آرام در فضای جامعه اسلامی می‌پیچد، به مناسبت نزدیک بودن ماه مبارک رمضان بر آن شدیم به شرح خطبه شعبانیه بپردازیم که آیت‌الله روح‌الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در جلسات اخلاق خود به این موضوع اشاره کرده است، در ادامه بخش نخست آن می‌آید:

آیت‌الله قرهی درباره سنجش وارد شدن به ماه مبارک رمضان گفت: آیت‌الله مولوی قندهاری به نقل از آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی می‌فرمودند: اگر می‌خواهید بفهمید ورودیه اولیه به ماه مبارک رمضان دارید یا خیر؛ ببینید آیا استشمام بوی ماه مبارک، برای شما محقق می‌شود یا خیر؟ یعنی باید حال شما، حال دیگری باشد که حتی اولیاء خدا طور دیگری در ماه مبارک نفس می‌کشند، بوی ماه مبارک را استشمام می‌کنند و به‌به می‌گویند.

وی درباره خطبه شعبانیه افزود: در یک روایتی که به عنوان سلسله‌ الذهبیه است و وجود مقدس حضرت ثامن‌الحجج علیه السلام از آباء مکرّمشان تبیین فرموده‌اند، بیان شده است: پیغمبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم در خطبه جمعه آخر ماه شعبان‌المعظم که این خطبه، معروف به خطبه شعبانیه شد، بیان فرمودند: مردم! ماه خدا به سوی شما آمده است، «قَدْ أَقْبَلَ‏ إِلَیْکُمْ‏»،‌ در این مطلب نکاتی وجود دارد، یعنی ماه مبارک رمضان دست‌هایش را برای بندگان خاص خدا می‌گشاید،‌ معنی دیگر آن، این است: قبولتان کرد.

این استاد اخلاق ابراز داشت: معمولاً وقتی انسان می‌خواهد به یک مهمانی برود که میزبان آن، حد اعلایی دارد و مجلس باشکوهی است؛ در حد وسع خودش، بهترین لباسی را که دارد، می‌پوشد. لذا آن‌هایی که می‌خواهند در آن مهمانی، خودنمایی کنند؛ فاخرترین لباس‌ها را می‌پوشند. مهمانی پروردگار عالم نیز، همان است.

وی ادامه داد: فاخرترین لباس برای ورود به ضیافت‌الله، تقوا است. این لباس، چنان او را قشنگ و زیبا می‌کند که وقتی ملائکه‌الله او را با چنین جبروت و جلال و کمالی می‌بینند، می‌گویند: به‌به! عجب لباسی بر تن کرده است! اولیاء خدا در شعبان‌المعظّم و بعد از آن، چهره‌هایشان، نورانی‌تر و حالاتشان، معنوی‌تر می‌شود، اصلاً نوع نگاهشان، نگاه عرفانی است.

آیت‌الله قرهی درباره دیگر معنی «قَدْ أَقْبَلَ‏ إِلَیْکُمْ‏» گف: یعنی او به سمت شما می‌آید. این عبارت عندالاولیاء تبیین به «قبّل» هم شده است؛ یعنی می‌بوسد تو را. یعنی به قدری خود ماه خدا به وجد می‌آید که برای رسیدن به ما، لحظه‌شماری می‌کند. البته ما هم باید برای ماه مبارک رمضان، لحظه‌شماری کنیم، اما یک موقعی ماه به سمت ما می‌آید، آن هم وقتی است که بنده، بنده شد و عبدالله شد؛ لذا آن موقع است که این ماه به سراغ ما می‌آید. پس فرمودند: «قَدْ أَقْبَلَ‏ إِلَیْکُمْ‏ شَهْرُ اللَّهِ» شهر خدا، خودش آمده است.

وی ادامه داد: پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمود: خداوند مواقعی را قرار می‌دهد که انسان‌ها بیایند و جالب این است که خودش هم بساط آشتی‌کنان را می‌چیند. هر کس قهر کرد، باید واسطه‌ای بفرستد و آشتی کند، اما اینجا برعکس است. به جای آن که انسان، آشتی کند، پروردگار عالم بساط آستی را راه می‌اندازد، لذا پروردگار عالم وقتی می‌بیند که بندگانش نمی‌آیند، ایامی را قرار می‌دهد تا بیایند.

مدیر حوزه علمیه امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در ادامه توصیه‌ای برای درک ماه رمضان داشت و خاطرنشان کرد: دعای روز اول ماه مبارک رمضان «اللهم اجعل صیامی فیه صیام الصائمین و …» را هر روز و دائم در قنوت بخوانید،‌ مداومت بر استغفار داشته باشید،‌ هر چقدر می‌توانید صلوات بفرستید،‌ صدقه در این ماه زیاد بدهید تا می‌توانید در این ماه یتیم‌نوازی کنید. با قرآن محشور باشید.

منبع: خبرگزاری فارس


نوشته شده توسط:پایگاه خبری قطره پاک - 154 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها:
دیدگاه ها