افزایش حملات هکرها به ارایه دهندگان ایمیل سازمانی

دسته: دانش و فناوری
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱ خرداد ۱۳۹۷
افزایش حملات هکرها به ارایه دهندگان ایمیل سازمانی

مرکز ماهر درحالی با اعلام اینکه حملات به سمت سرویس دهنده‌های ‫ایمیل سازمانی افزایش شدیدی داشته است، توصیه کرد تا مدیران سیستم نسبت به بررسی وضعیت امنیتی سرورهای ایمیل خود و اجبار کاربران در انتخاب رمزهای عبور مناسب و پیچیده اقدام کنند.

افزایش حملات هکرها به ارایه دهندگان ایمیل سازمانی

 

افزایش حملات هکرها به ارایه دهندگان ایمیل سازمانی

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز ماهر از افزایش حملات هکرها برای مختل کردن سرویس دهنده های ایمیل سازمانی در کشور خبر داد و اعلام کرد: پیرو گزارش های بدست آمده از سطح کشور،‌ حملات به سمت سرویس دهنده‌های ‫ایمیل سازمانی افزایش شدیدی داشته است.
بنابه این گزارش، حملات مزبور در قالب brute force بر روی رمز عبور از طریق پروتکل‌های imap و pop3 و نیز حمله DOS از طریق ارسال دستورات پی‌در‌پی imap و pop3 صورت می‌گیرد و عمدتا از بلوک IP آدرس‌های زیر رصد شده است:
۹۲٫۶۳٫۱۹۳٫۰/۲۴
۵٫۱۸۸٫۹٫۰/۲۴
مرکز ماهر توصیه کرده است تا مدیران سیستم نسبت به بررسی وضعیت امنیتی سرورهای ایمیل خود و اجبار کاربران در انتخاب رمزهای عبور مناسب و پیچیده اقدام کنند.
همچنین ضروری است سیاست مسدودسازی حساب کاربری در صورت چندین بار تلاش با رمز عبور موفق (account lockout) فعال بوده و مدیران سیستم ضمن نظارت بر رویدادنماهای ثبت شده در سرور ایمیل، در صورت مواجه با اختلال های مشابه، موضوع را به اطلاع مرکز ماهر برسانند.

منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات


نوشته شده توسط:پایگاه خبری قطره پاک - 154 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۱
برچسب ها:
دیدگاه ها