گفته‌های وزیر ارتباطات در خصوص سابقه مذاکره با مدیران تلگرام و رفع فیلتر توییتر

دسته: دانش و فناوری
بدون دیدگاه
پنجشنبه - ۳ خرداد ۱۳۹۷
گفته‌های وزیر ارتباطات در خصوص سابقه مذاکره با مدیران تلگرام و رفع فیلتر توییتر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که موضوع مذاکرات دولت با مدیر تلگرام در سال ۹۴ صحت دارد.

گفته‌های وزیر ارتباطات در خصوص سابقه مذاکره با


مدیران تلگرام و رفع فیلتر توییتر

 

گفته‌های وزیر ارتباطات در خصوص سابقه مذاکره با مدیران تلگرام و رفع فیلتر توییتر

 

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت، درباره‌ی مذاکرات محرمانه دولت با مدیر تلگرام در سال ٩۴ با بیان اینکه مذاکره دولت ایران با تلگرام موضوع مخفیانه‌ای نبوده است، گفت:

چنین موضوعی صحت دارد و این کار در زمان وزیر وقت ارتباطات و با اطلاع دادستانی وقت کشور انجام شد. در زمان دولت یازدهم مذاکراتی با تلگرام در حیطه رعایت الزامات فرهنگی کشور انجام شده است که البته توافق‌هایی هم به دست آمده و تلگرام ملاحظات ما در مورد کانال‌های غیر اخلاقی یا کانال‌های مرتبط با تروریسم را لحاظ کرده است.

آذری جهرمی افزود:

این بحث که پهنای باند ویژه‌ای در اختیار تلگرام قرار داده شده صحت ندارد و مذاکرات با تلگرام با اطلاع مقامات درگیر در این امر از جمله کارگروه تعیین مصادیق و محتوای مجرمانه صورت گرفت.

یکی از بحث‌های داغ این روز‌های دنیای فناوری، اقدامات دولت و برخی از وزرا برای رفع فیلتر سرویس‌های اعم از توییتر است. آذری جهرمی در خصوص نامه وزرای دولت به دادستان کشور در خصوص رفع فیلتر توییتر، گفت:

آنچه که در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد، فیلتر توییتر در کارگروه تعیین مصادیق و محتوای مجرمانه و در سال ۸۸ تصویب شده و ابلاغیه فیلتر توییتر به وزارت ارتباطات بر اساس این مصوبه بوده است. در سال ۹۶ بازپرس شهرستان مشهد دستور قضایی را به دادستان تهران ارسال و اعلام می‌کند که در بعضی موارد توییتر در دسترس است و چون دارای مسائل مجرمانه است، درخواست فیلتر توییتر را مطرح می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:

بازپرس مشهد صلاحیت محلی دارد و اظهار نظر او در حیطه شهر مشهد می‌تواند باشد. اینکه مزایا و معایبی دارد باید در کارگروه مطرح شود و به نظر می‌رسد جای طرح این‌گونه دغدغه‌ها در جلسه کارگروه تعیین مصادیق و محتوای مجرمانه است.

آذری جهرمی در نهایت با بیان اینکه پیام‌رسان‌ها زیرساخت توسعه اقتصاد دیجیتال هستند، اعلام کرد:

به دلیل اینکه پیام‌رسان‌های فعال در جامعه ما هم نقش پیام‌رسان را داشتند و هم نقش رسانه، بار سیاسی رسانه‌ها به پیام‌رسان‌ها منتقل شده است، اصرار داریم بر اینکه این دوبحث از هم تفکیک شود. حاکمیت بندهایی را به‌عنوان حمایتی از پیام‌رسان‌ها در شورای عالی فضای مجازی تصویب کرده است.

منبع: زومیت


نوشته شده توسط:پایگاه خبری قطره پاک - 154 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۵
برچسب ها:
دیدگاه ها