از جمله ویژگی‌های یاران امام زمان ارواحنا فداه تواضع و فروتنی است

دسته: مذهبی
بدون دیدگاه
پنجشنبه - ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
از جمله ویژگی‌های یاران امام زمان ارواحنا فداه تواضع و فروتنی است

یک کارشناس مهدویت در نهمین نشست بخش عترت سلسله نشست‌های تخصصی دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ویژگی‌ها و اوصاف یاران امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را مطرح و به وظایف مومنان در دوران غیبت اشاره کرد.

از جمله ویژگی‌های یاران امام زمان ارواحنا فداه


تواضع و فروتنی است

 

از جمله ویژگی‌های یاران امام زمان ارواحنا فداه تواضع و فروتنی است

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل شامگاه چهارشنبه ۹ خردادماه در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در نشستی با موضوع «اوصاف یاران امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در قرآن» که در محل نشست‌های تخصصی نمایشگاه قرآن برگزار شد، با بیان اینکه یکی از شبهه‌هایی که برای ما مطرح می‌شود این است که چرا در قرآن نامی از امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف نیامده است، اظهار کرد: مگر نه این است که قرآن کتاب هدایت است و خداوند فرموده‌اند همه آنچه درخصوص هدایت لازم باشد در قرآن ذکر شده است. اینکه نامی از امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در قرآن نیامده است، به دلیل این است که قرآن از تحریف محفوظ نگه داشته شود و خداوند برای حفظ قرآن از تحریفات زمینه‌های تحریف قرآن را برطرف کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند در بیش از ۲۰۰ آیه اوصاف یاران امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مطرح می‌کند، گفت: ما با بررسی این آیات می‌توانیم به ویژگی‌های یاران امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف پی ببریم و همچنین شناخت مناسبی از خود امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به دست بیاوریم. در آیه ۵۴ سوره «مائده»، خداوند ۶ صفت از ویژگی‌های یاران امام زمان را بیان می‌کند. براساس این آیه یاران امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف همواره مورد توجه و محبوب خداوند هستند.

این کارشناس مهدویت در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های یاران امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف این است که آنها همواره تلاش می‌کنند تا با معبود خود سخن بگویند و ذکر معبود را بر زمان خود جاری کنند، خاطرنشان کرد: این ذکر و بیان تنها لفظی نیست و از تمام وجود است. ویژگی دیگر یاران امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف این است که همواره در برابر دیگر مومنین تواضع و فروتنی دارند و در تلاشند ارتباطشان با دیگران را براساس ارتباط فرد با معبود هستی و نه ارتباط وی با دیگران تنظیم کنند.

کفیل یادآور شد: استقامت و مقاومت در برابر کفار از دیگر ویژگی‌های یاران امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است و از استقامت بالایی در مقابله با کفار و دشمنان برخوردارند. سخت‌ترین کار برای رهبر انقلاب تربیت نیرویی است که از استقامت و مقاومت بالایی در برابر دشمنان برخوردار باشند. ویژگی دیگر یاران امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف این است که اهل جهادند و از هیچ سرزنشی نمی‌ترسند.

او در ادامه با اشاره به ویژگی مومنان در دوران غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف گفت: ما در دوران غیبت دو وظیفه داریم. یک وظیفه زمینه‌سازی برای ظهور است و دوم تربیت نیروهایی است که بتوانند در عرصه مهدویت فعالیت داشته باشند.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:پایگاه خبری قطره پاک - 154 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۹
برچسب ها:
دیدگاه ها