تلگرام رفع فیلتر نمی‌شود

دسته: دانش و فناوری
بدون دیدگاه
پنجشنبه - ۳ خرداد ۱۳۹۷

تلگرام رفع فیلتر نمی‌شود

 

تلگرام رفع فیلتر نمی‌شود

از سه هفته‌ی پیش موضوع فیلتر تلگرام که بنا به دستور قضایی صادر شد، با واکنش مقامات دولتی همراه شده است و اخبار ضد و نقیضی درباره رفع فیلتر آن به گوش می‌رسد. ظاهرا خبری در اینستاگرام از سوی معاون حقوقی رئیس جمهور منتشر و اعلام شده است که تا جمعه تلگرام رفع فیلتر می‌شود که این موضوع با واکنش معاون قضایی دادستان کل کشور همراه شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که این خبر از سوی لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور منتشر شده است که پس از آن، این نقل قول تکذیب شد.

در واکنش به انتشار این خبر، روابط عمومی معاونت حقوقی رئیس‌ جمهور اعلام کرد:

خبر منتسب به لعیا جنیدی در ارتباط با رفع فیلتر تلگرام کذب است. در اینستاگرام صفحه جعلی به نام لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌ جمهور، از قول وی مدعی شده که به‌زودی از تلگرام رفع فیلتر می‌شود.

در حالی این خبر در رسانه‌ها منتشر شد که پیش از این روابط عمومی معاونت حقوقی ریاست جمهوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود جنیدی هیچ صفحه‌ای در شبکه‌های مجازی از جمله توئیتر و اینستاگرام ندارد.

در پی انتشار خبر فیلتر تلگرام تا دو روز آینده، معاون قضایی دادستان کل کشور، به این موضوع واکنش نشان داد و خبر رفع فیلتر تلگرام تا روز جمعه را تکذیب کرد.

عبدالصمد خرم‌آبادی اعلام کرد:

رفع فیلتر تلگرام تا جمعه، صحت ندارد و فیلتر تلگرام قطعی و دائمی است.

البته فیلتر تلگرام ظاهرا تبعاتی هم در پی داشته و موجبات کندی اینترنت را فراهم کرده است. بر این اساس، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی چند روز پیش درباره‌ی اظهار نظر برخی نمایندگان مجلس در خصوص اختلالات اینترنت گفت:

اختلالات اینترنت که این روزها شاهدیم و البته همواره پیگیری هم کرده‌ایم و بسیاری از آن‌ها نیز رفع شده، به دلیل اعمال فیلترینگ تلگرام است.

فلاح جوشقانی تأکید کرد که هیچ کاهش سرعتی در پهنای باند اینترنت اعمال نشده است و وزارت ارتباطات اختلالات محتمل ناشی از فیلترینگ را قبلا اعلام کرده است و مراجع تصمیم‌گیر با اطلاع از این موضوع تصمیم‌گیری کرده‌اند.
منبع: زومیت


نوشته شده توسط:پایگاه خبری قطره پاک - 154 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۴
برچسب ها:
دیدگاه ها