برخی بازی های رایانه ای حافظه را تقویت می کند

دسته: خانواده
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
برخی بازی های رایانه ای حافظه را تقویت می کند

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان، گفت: برخی برنامه‌های نرم‌افزاری همچون بازی‌های رایانه ای می‌تواند روی حافظه اثر بگذارد و توجه، تمرکز و ادراکات فرد را تقویت کند.

برخی بازی های رایانه ای حافظه را تقویت می کند

 

برخی بازی های رایانه ای حافظه را تقویت می کند

به گزارش روز شنبه ایرنا از دبیرخانه همایش بازتوانی شناختی، مهدی تهرانی دوست با بیان اینکه برخی نرم افزارها مانند بازی‌های رایانه ای می‌تواند تاثیرات مطلوبی روی بازتوانی و کارکردهای مغزی داشته باشند، افزود: برخی از این نرم افزارها در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته و در ایران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه در حال انجام است.
وی ادامه داد: بیماران مبتلا به سکته مغزی، پارکینسون، آلزایمر و ام اس می توانند از این بازتوانی شناختی بهره‌مند شوند. همچنین می توان به برخی بیماران روانپزشکی مانند مبتلایان به اختلالات بیش فعالی و کم توجهی، اوتیسم، اسکیزوفرنی، سوءمصرف مواد مخدر و افسردگی نیز با استفاده از این نوع بازتوانی های شناختی کمک کرد.
به گفته فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان، کلینیکی در تهران تحت عنوان «کلینیک مغز و شناخت» به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران و پژوهشکده علوم شناختی راه اندازی شده است که انجام تحقیقات و برنامه های درمانی به صورت همزمان در این مکان انجام می شود و بسیاری از بیماران می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.
تهرانی دوست خاطرنشان کرد: برخی اختلالات حوزه مغز، اعصاب و روان می‌تواند روی حیطه شناختی افراد ازجمله توجه، تمرکز، حافظه و ادراکات تاثیر گذارد؛ بنابراین توجه به این مساله حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه ممکن است درمان‌های اولیه این اختلالات، بهبودی در کارکردهای مغزی ایجاد نکند، گفت: طی سال‌های اخیر روش‌هایی معرفی شده است که ضعف کارکرد شناختی بیماران را جبران می کند.
دبیر علمی همایش بازتوانی شناختی در مورد تعریف بازتوانی شناختی گفت: بازتوانی شناختی شامل روش‌هایی است که ضعف کارکرد شناختی بیماران را جبران می‌کند و شامل برخی درمان‌های دارویی و غیردارویی است؛ روش‌های غیردارویی شامل تمرین افراد، بهره‌مندی از برنامه‌های رایانه ای و استفاده از وسایل خاص است.
همایش دو روزه بازتوانی شناختی روز ۳۱ خرداد و اول تیرماه سال ‌جاری به همت پژوهشکده علوم شناختی دانشگاه علوم پزشکی تهران و با حضور اساتید و صاحب نظران برجسته این حوزه در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:پایگاه خبری قطره پاک - 154 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۵
برچسب ها:
دیدگاه ها