فیدیبو و دیجی کالا از کتابخوان فارسی فیدیبوک رونمایی کردند

دسته: دانش و فناوری
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

 

فیدیبو و دیجی کالا از کتابخوان فارسی فیدیبوک رونمایی کردند

 

فیدیبو و دیجی‌کالا روز شنبه با برگزاری نشستی در شهر کتاب مرکزی از اولین کتابخوان الکترونیکی فارسی رونمایی کردند. فیدیبو که در سال ۱۳۹۱ تاسیس شده، امروزه به عنوان بزرگ‌ترین سامانه‌ی فروش کتاب الکترونیک و صوتی در ایران فعالیت می‌کند.

دیجی‌کالا در سال ۱۳۹۴ برای ورود به صنعت نشر در این استارتاپ موفق سرمایه‌گذاری کرد و در سال ۱۳۹۷ بصورت کامل فیدیبو را خرید و از این‌رو فیدیبو هم‌اکنون به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ دیجی‌کالا شناخته می‌شود.

فیدیبو به عنوان یک بستر چند پلتفرمی فعالیت کرده و در طول چند سال فعالیت خود دستاوردهای زیادی را کسب کرده است. در حالی که سرانه‌ی مطالعه‌ی پایین در کشور طی سال‌های اخیر همواره به عنوان یک دغدغه بزرگ مطرح بوده، فیدیبو موفق شده تا کارنامه‌ی موفقی در این حوزه داشته باشد.

براساس آمارهای ارائه شده، در حال حاضر روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر در فیدیبو کتاب مطالعه می‌کنند. اپلیکیشن فیدیبو نیز بیش از ۲ میلیون بار نصب شده است. فیدیبو و دیجی‌کالا در پی آن هستند تا با فیدیبوک به عنوان اولین کتابخوان الکترونیک مجهز به نمایشگر E-Ink حضور پررنگ‌تری در حوزه‌ی نشر داشته و بتوانند تا فرهنگ کتابخوانی را با چاشنی دیجیتالیزه کردن در میان کاربران و علاقمندان به این حوزه نهادینه کنند.

همانطور که اشاره کردیم فیدیبوک اولین دستگاه کتابخوان فارسی و ایرانی به شمار می‌رود که با پشتیبانی کامل از زبان فارسی به یک پلتفرم عرضه کتاب الکترونیک متصل شده است. به بیان بهتر فیدیبو با کتابخوان فیدیبو پلتفرم خود را بیش از پیش تکمیل‌تر کرده است.

فیدیبوک با پشتیبانی کامل از زبان فارسی امکان مطالعه‌ی کتب و مجلات فارسی را با رعایت حقوق ناشر و نویسنده فراهم می‌کند. فیدیبوک به لطف استفاده از یک نمایشگر ۶ اینچی از نوع E-Ink با رزولوشن ۱٫۰۲۴ در ۷۵۸ پیکسل تجربه‌ای نزدیک به مطالعه‌‌ی کتاب‌های فیزیکی یا متن روی کاغذ را به ارمغان می‌آورد، چراکه کنتراست نمایشگر فیدیبوک تا حد زیادی شبیه به کاغذ معمولی است.

از سایر مشخصات فنی فیدیبوک باید به حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایتی و باتری به ظرفیت ۲٫۸۰۰ میلی آمپر ساعت اشاره کرد. ضمنا فیدیبوک ۱۹۰ گرم وزن دارد و از فایل‌های mobi، EPUB، PDF و JPG پشتیبانی می‌کند.

فیدیبوک که با عنوان مدل Hannah F1 راهی بازار شده، یک کتابخوان اندرویدی به شمار می‌رود که البته توسط تیم فیدیبو بهینه شده است؛ مجید قاسمی، موسس و مدیرعامل فیدیبو مدعی شده سیستم‌عامل مورد استفاده تا ۷۰ درصد بهبود یافته به‌طوری‌که می‌توان این سیستم‌عامل را Fidibo OS خواند.

مجید قاسمی تاکید کرده که در آینده شاهد رونمایی از مدل‌های متنوع‌تری از فیدیبوک‌ها خواهیم بود. وی اعلام کرده که فیدیبو برای طراحی و آماده‌سازی این کتابخوان بیش از دو سال زمان صرف کرده است. فیدیبوک هم‌اکنون توسط دیجی‌کالا با قیمت ۵۴۹ هزار تومان به فروش می‌رسد. فیدیبو به اولین خریداران این کتابخوان اعتبار خرید از فیدیبو را به ارزش ۱۰۰ هزار تومان هدیه می‌کند.

 

منبع: zoomit


نوشته شده توسط:پایگاه خبری قطره پاک - 154 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶۴
برچسب ها:
دیدگاه ها