علامه امینی چه خدمتی به تشیع کرد؟

دسته: مذهبی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۷ تیر ۱۳۹۷
علامه امینی چه خدمتی به تشیع کرد؟

علامه «عبدالحسین امینی» خودش خواست و انتخاب کرد که زندگی، شهرت و همه چیزش را بگذارد پای کتاب «الغدیر». کتاب که می‌گوییم، چیزی مثل کتاب‌های عادی به ذهنتان نیاید.

علامه امینی چه خدمتی به تشیع کرد؟

 

این نام و شخصیت با یاد و نام مولا امیرالمومنین علی علیه السلام گره خورده است، کسی که عمری را در مسیر ذکر و زنده کردن یاد اهل بیت و مکتب شیعه سپری کرد. بله! سخن از عالم بزرگ علامه امینی رحمه الله علیه است، مردی که به گفته خودش “تنها آرزویش این است که بتواند تمام عمر را برای مظلومیت و غربت مولایش امیرالمومنین علیه السلام گریه کند”. شاید در این روزگار برای من و امثال من پذیرفتن و درک این حال و هوا کمی سخت باشد؛ شاید دلیلش این باشد که عاشق واقعی نشده‌ایم.

 

علامه امینی عاشق اهل بیت مخصوصاً امیر المؤمنین علی علیه السلام بود. وجودش از ولایت علی و اولاد علی علیه السلام پر شده بود.و همین عشق و علاقه او را در مسیر نگارش کتاب ” الغدیر”، کتابی در دفاع از مکتب مولایش امیرالمومنین علیه السلام و حقانیت شیعه قرار می دهد، کتابی که چنان با کلام وحی، کتاب قرآن کریم و روح قرآنی آمیخته شده که عبدالفتاح عبدالمقصود مصری نویسنده مشهور می‌گوید: علامه امینی به حق از قرآن هدایت می طلبد.خود علامه بارها می‌فرمودند: «هر گاه پشت میز می‌نشستم که الغدیر را بنویسم مثل این که امیرالمومنین علی علیه السلام را در کنار میز می‌دیدم که مطالب را به من دیکته می‌فرمود… ادامه مطلب

منبع: تبیان


نوشته شده توسط:پایگاه خبری قطره پاک - 154 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۳
برچسب ها:
دیدگاه ها