حضور قابل قبول مردم و ادامه تلاش برای آماده‌سازی نمایشگاه قرآن

دسته: فرهنگ و هنر
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

حضور قابل قبول مردم و ادامه تلاش برای


آماده‌سازی نمایشگاه قرآن

 

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درحالی از شب گذشته کار خود را آغاز کرد که مردم استقبال نسبتاً خوبی از نمایشگاه داشتند و باحضور در مصلا از همان دقایق نخست همراهی خود را با ماه بهار قرآن نشان دادند. البته حاضران در نمایشگاه دلیل حضور خود در ساعات اولیه روز نخست نمایشگاه را خلوت بودن آن و راحتی خرید محصولات عنوان می‌کردند.

نمایشگاه بیست‌وششم درحالی کار خود را آغاز کرد که باوجود اعلام قبلی مسئولان مبنی بر آغاز کار نمایشگاه در روز ۲۹ اردیبهشت اما در این روز فقط آیین افتتاحیه برگزار شد و نمایشگاه رسماً کار خود را از روز گذشته آغاز کرد. البته طبق اعلام قبلی قرار بو که حاضران در افتتاحیه پس از برگزاری مراسم به همراه وزیر ارشاد از بخش‌های نمایشگاه بازدید کنند که این اتفاق رخ نداد.

دیروز هم باحضور در نمایشگاه شاهد آماده نبودن برخی از بخش‌ها بودیم اما سرعت و تلاش برگزار‌کنندگان در آماده‌سازی نمایشگاه در روز نخست نشان از احتمال تکمیل نمایشگاه در روز دوم خبر می‌دهد و می‌توان گفت نمایشگاه از روز دوم با آمادگی کامل پذیرای علاقه‌مندان باشد. البته مدیر کمیته تدارکات و خدمات نمایشگاه از آمادگی ۹۵ درصدی بخش‌های مختلف تا پایان روز نخست خبر داده است.

بخش هنری نمایشگاه قرآن مانند سال گذشته در ورودی شبستان مصلی برپا شده و می‌توان گفت که این بخش تقریباً کامل است. این بخش در فضای وسیعی برپا شده و در آن آثار مختلف هنری با محوریت تابلو در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است، البته تعدادی از هنرمندان، خوشنویس، نقاش، تذهیب‌کار و… در این بخش حضور دارند و ضمن شرح هنر خود برای علاقه‌مندان، به خلق آثار هنری مشغول هستند.

بخش رسانه و فضای مجازی از بخش‌های جدید نمایشگاه قرآن کریم است و این بخش امسال با رویکردی متفاوت به معرفی رسانه‌های قرآنی برای عموم مردم پرداخته و با در نظرگرفتن غرفه‌هایی زیبا برای رسانه‌های مختلف ضمن معرفی آنان، علاقه‌مندان را با فرایند تولید آثار رسانه‌ای و خبری آشنا می‌کند. البته در روز‌های آتی گزارش کاملی از این بخش و دیگر بخش‌های نمایشگاه تقدیم خواهد شد.

بخش بین‌الملل نمایشگاه از جمله بخش‌هایی است که سخن از آن زیاد است زیرا سال گذشته مسئولان خبر از برپایی آن دادند و قرار بود از اواسط نمایشگاه این بخش برپا شود اما نمایشگاه بیست‌وپنجم بدون بخش بین‌الملل برگزار شد و امسال بسیاری از اصحاب رسانه و اهالی قرآن پی‌گیر آن هستند. البته معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برپایی این بخش با حضور نمایندگان هفت کشور خبر داده که در روز نخست این بخش مشاهده نشد، البته این احتمال می‌رود که بخش بین‌الملل یکی از بخش‌هایی باشد که در روز اول آماده نبوده و در روز‌های آتی پی‌گیر راه‌اندازی این بخش و معرفی آن برای استفاده علاقه‌مندان خواهیم بود.

به‌ هر حال بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درحالی کار خود را آغاز کرد که استقبال مردم از روز نخست آن رضایت‌بخش بود اما بخش‌های مختلف کاملاً فعال نبودند، البته امسال شاهد بخش‌های جدید و با رویکردی نوین از جمله رسانه و فضای مجازی هستیم که می‌تواند نمایشگاه امسال را از ادوار گذشته متمایز کند.

منبع: خبرگزاری فارس


نوشته شده توسط:پایگاه خبری قطره پاک - 154 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱
برچسب ها:
دیدگاه ها