در هنگام خرید گوشی هوشمند به این ۷ مورد توجه کنید!

دسته: دانش و فناوری
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

در هنگام خرید گوشی هوشمند به این ۷ مورد توجه کنید!

اگر به فروش گوشی های هوشمند مشغول هستید، شاید با این بخش از مطلب مشکل داشته باشید. در حالی که برخی از فروشندگان به خریدار در انتخاب گوشی مناسب کمک می کنند، بعضی از آن ها تنها بر روی تبلیغ دستگاه هایی که برای فروش دارند تمرکز می کنند.

برخی از برندها در بازار به فروشندگان خود در ازای فروش تعداد مشخصی دستگاه پاداش می دهند و این موضوع در اکثر کشورهای جهان صادق است. بنابر دلایلی که در بالا ذکر شد در هنگام خرید گوشی جدید تنها به حرف فروشنده اکتفا نکنید.

اگر یکی از آشنایان شما در رابطه با تکنولوژی اطلاعات کمی دارد سعی کنید در زمان خرید گوشی او را همراهی کنید. بسیاری از فروشندگان سعی می کنند با استفاده از عبارت «این گوشی فروش بالایی دارد» و یا «همه کاربران این دستگاه را خریداری می کنند» محصول خود را به فروش برسانند.

عدم خرید گوشی از اولین مغازه ای که به آن مراجعه می کنید

اگر در ویترین یک مغازه در یک پاساژ دستگاهی را مشاهده کردید که با بودجه خود می توانید آن را خریداری کنید، این کار را انجام ندهید! اگر تا به امروز گوشی هوشمند نداشته اید و یا به یک گوشی جدید نیاز دارید، قبل از خرید آن در اینترنت به جستجو بپردازید.

با جستجو در اینترنت می توانید مشخصات یک محصول و بررسی های صورت گرفته در رابطه با آن را مشاهده کنید.

در صورتی که بدون هیچ تحقیقی برای خرید گوشی به یک مغازه مراجعه کنید، به احتمال زیاد پول شما هدر می رود.

بسیاری از فروشگاه های اینترنتی یک محصول را با قیمت کمتری نسبت به مغازه ها به فروش می رسانند. با جستجو در اینترنت علاوه بر صرفه جویی در هزینه های خود می توانید دستگاه مناسب تری را برای بلندمدت نیز خریداری کنید.

گران ترین و یا ارزان ترین گوشی را خریداری نکنید

در حال حاضر آیفون ایکس گران ترین گوشی هوشمند موجود در بازار محسوب می شود (البته اگر مدل های تولید محدود و لوکس را در نظر نگیریم) ولی آیا این محصول اپل بهترین دستگاه در بازار است؟

یکی از اشتباهات که برخی از افراد در هنگام خرید گوشی انجام می دهند، انتخاب ارزان ترین و یا گران ترین گزینه ممکن است. این افراد در هر دو صورت پول خود را هدر می دهند و ممکن است در بلندمدت نیز از دستگاه خود رضایت کافی نداشته باشند.

اگر کاربری ارزان ترین دستگاه ممکن را خریداری کند به احتمال زیاد این دستگاه در کوتاه ترین زمان کارایی خود را از دست می دهد.

در مقابل گران ترین دستگاه موجود در بازار نیز کارایی بسیار بالاتری را نسبت به گزینه های ارزان تر در اختیار کاربر قرار نمی دهد.

در رابطه با تمامی محصولات موجود در بازار مخصوصا گوشی های هوشمند این جمله صادق است که همیشه گران ترین دستگاه بهترین نیست.

بسیاری از محصولات چند بعد از عرضه با کاهش قیمت روبه‌رو می شوند و یا حتی شرکت های تولیدکننده برای افزایش فروش، آن ها را با تخفیف در اختیار خریدار قرار دهند. با توجه به این موضوعات در هنگام خرید گوشی جدید بیشتر دقت کنید.

عدم وابستگی به یک برند خاص

در حال حاضر اپل و سامسونگ دو قطب اصلی در بازار گوشی های هوشمند محسوب می شوند. این دو برند محصولات زیادی را روانه بازار می کنند ولی با این وجود شرکت های دیگری نیز در بازار فعال هستند که دستگاه های مناسبی تولید می کنند.

برخی از شرکت های چینی همانند شیائومی محصولات باکیفیت ولی با قیمت پایین را تولید و روانه بازار می کنند که از نظر کارایی با محصولات گران قیمت برابری می کنند.

بنابراین در هنگام خرید گوشی جدید علاوه بر برندهای معروف، محصولات شرکت های کمتر شناخته شده را نیز مورد بررسی قرار دهید.

پرچمداران سال گذشته را نیز مدنظر قرار دهید

بعضی مواقع یک پرچمدار قدیمی عملکرد بهتری نسبت به محصولات میان رده دارد. برای مثال می توان به گلکسی S7 اشاره کرد. این دستگاه هنوز کارایی مناسبی دارد و با قیمت نسبتا کمی در بازار به فروش می رسد (بازار جهانی).

اگر خواهان خرید یک پرچمدار جدید هستید ولی بودجه لازم را ندارید می توانید دستگاه های دست دوم را خریداری کنید که البته این کار تا حدودی ریسک دارد.

قبل از خرید گوشی اولویت های خود را مشخص کنید

این مورد از تمامی گفته های بالا مهم تر است. فرقی نمی کند گوشی گران قیمت و یا ارزان قیمت می خرید، این دستگاه باید نیازهای شما را برطرف کند. برای مثال اگر شما به عکاسی علاقه مند باشید دستگاهی را خریداری نکنید که صدای خوبی داشته باشد!

حتما با توجه به نیازهایی که دارید گوشی آینده خود را انتخاب کنید.

منبع: سافت گذر


نوشته شده توسط:پایگاه خبری قطره پاک - 154 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:
دیدگاه ها